Vervolg dinsdag 22 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Vervolg dinsdag 22 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Vervolg dinsdag 22 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

23 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sorita brengt ons naar het speciale game resort gebied aan de andere kant van Addo. We krijgen een warme lunch en om 3 uur vertrekken we samen met een Engelse familie in een open wagen naar hun afgesloten gebied. We zullen hier nog veel meer dieren zien, veel meer soorten herten (reebok, antilope, nyala’s, kudus enz), zebra’s, wildebeesten, maar ook dieren die in deze streek niet direct thuishoren. Een mooie groep giraffes, en dan de hoogtepunten: hippo’s, 3 leeuwen, 2 neushoorns en groep buffels. De neushoorns en leeuwen leven in een apart afgesloten deel met ander wild uit veiligheidsoverwegingen. Maar ook dit gebied is weer enkele duizenden ha. groot. We mogen in ons verslag niets over de Rhino’s schrijven, want de angst voor stropers zit er dik in. Die komen per helikopter, zagen de hoorn er af en verkopen die tegen prijzen hoger dan de goudprijs.
Sorita en de andere gidsen rijden ons aan het eind van de dag naar een buitenverblijf waar we lekker eten en drinken krijgen. Het hoort er allemaal bij vandaag. Om 21 uur terug vanaf het verzamelpunt naar Kirkwood, opnieuw met Sorita als chauffeur van de Range Rover. Om 10 uur thuis. Een topdag! Later de foto’s