Maandag 21 en dinsdag 22 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Maandag 21 en dinsdag 22 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Maandag 21 en dinsdag 22 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

23 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag een rustige reisdag naar Kirkwood. Volgens de reisinformatie dicht bij Addo Elephant, maar dat blijkt toch nog 44 km te zijn. Mooi appartement met zwembad, het waait wel flink. We bereiden ons met de dame van de receptie voor op de mogelijkheden. Zelf rijden door Addo, of een hele dag verzorgd door Schotia Game Resort. We hoeven niet lang na te denken, dat laatste gaan we doen. Nu eerst maar verslag van de dinsdag:
We worden door de ranger (Sorita) opgehaald met een Range Rover. Om kwart voor 10 zijn we bij Addo, waar we bijna 3 uur rondrijden. We zien direct al een prachtige groep olifanten. Fijn dat wij niet op de weg en de route hoeven te letten. Ze is overduidelijk op zoek naar leeuwen en ja hoor we zien ze liggen. Ze hebben vanmorgen een zebra gevangen, die ligt 20 meter verderop. Broer en zus leeuw liggen half verscholen tussen de bosjes. En zijn nog zebra’s genoeg. Het verdere voordeel van een gids is dat je meer hoort van de historie. Addo is in 1931 gevormd toen de aanwezige olifanten in de Sunday-rivier teveel schade aanrichten bij de citrusboeren... ze vertelt ook veel over de andere grote en kleine dieren, teveel voor dit verslag. Straks foto’s en verslag van tweede deel van de dag.