Donderdag 17 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Donderdag 17 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

17 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Toch maar weer een dagverslag. We zijn vanmorgen vertrokken uit De Hoop Nature Reserve. We rijden 50 km over gravelwegen naar Swellendam. Vandaar rijden we richting Barrydale. Vlak voor Barrydale gaan we de Troubergpas over en de temperatuur stijgt in 10 minuten van 20 graden naar 32 graden. We stoppen even voorbij Barrydale bij een resort waar we 10 jaar geleden in het warme water gezwommen hebben. Ze hadden bijna niets te eten, een tegenvaller dus. De laatste tegenvaller, want om 15.00 uur waren we in Oudtshoorn, de Buffelsdrifts Game Lodge. We krijgen een mooie tent aan de rand van het meer waar vanavond de hippo ‘s uit komen en om 17.00 uur maken we een heel mooie game drive over dit privat game resort. We zien giraffes, gemsbokken, antilopes, kudus, nyalas, zebra’s en wildebeesten, erg leuk op een terrein van 3000 ha. We eten ook weer lekker en gaan daarna snel naar bed want morgen vroeg om 6.00 uur gaan we weer op stap met de ranger.