Donderdag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Donderdag

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

03 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We halen de auto bij het vliegveld op, een luxe VW Tiguan. Daarna via de botanische tuinen van Kirstenbosch naar Houtbaai. Omdat we tijd genoeg hebben drinken we koffie/thee bij de botanische tuinen.
Om 12.00 uur hebben we afgesproken bij Sylke. Zij is parttime werkzaam bij de school in de township en begeleidt heel veel projecten en vrijwilligers die werkzaam zijn in township Imizamo yetho. We spreken tijdens de lunch al een heleboel projecten door.
Daarna met haar auto naar de township; die is de afgelopen 10 jaar gegroeid tot ca. 60.000 inwoners. Velen komen ook uit Zimbabwe, Angola, Mali, Somalië, en zelfs China. Een van de grote problemen vormen de jeugdigen van 12 tot 25. Er is veel criminaliteit. Bijzonder is bv de inspanning vanuit de jongeren zelf om meer persoonlijke ellende te voorkomen. Vooral
Mhinti leidt ons rond. Zij heeft voor deze leeftijdscategorie een succesvol project gerund dat door de SPZA is ondersteund.
Voor ons nu even rust, vanavond naar het Waterfront.