Zondag 27 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Zondag 27 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Zondag 27 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

27 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze voorlaatste dag in Zuid-Afrika. We reizen van Tsitsikamma naar Swellendam, ongeveer 375 km. We zijn al om 10 voor 9.00 uur op stap. Martien heeft dan ook al gelopen in het bos achter de lodge. Na 125 km stoppen we in Sedgefield om even de kust te zien. En voor een kopje koffie. Weer 125 km lunchen we in een restaurantje aan de grote weg. De TV staat aan en de halve finale van het WK rugby is aan de gang, Zuid Afrika tegen Wales. Na 44 minuten staat het gelijk: 9-9. We zien de wedstrijd af onder het genot van een sandwich. Er zijn een paar vast bezoekers van het restaurantje en het wordt echt gezellig, natuurlijk ook omdat ZA na 80 minuten wint: 19-16
Daarna weer voor het laatste rukje. We hebben besloten nog even naar het Bontebok Nature Reserve te gaan, vlak ten zuiden van Swellendam. We lopen daar 3 kwartier en rijden het park rond. We zien bontebokken, andere hertachtigen en zebra’s, allemaal op vrij grote afstand. Na 2 uur hebben we het wel gezien. We verblijven vandaag is een mooi geasthouse in Swellendam, en eten lekker in de buurt. We appen nog wat, hebben nog telefonisch contact met het thuisfront en familie, en genieten vast nog van een lekkere laatste avond.....