Zaterdag 19 en zondag 20 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Zaterdag 19 en zondag 20 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Zaterdag 19 en zondag 20 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

20 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op zaterdag vertrekken we naar Willowmore, dat is maar 150 km rijden door een vrij stil gebied. Aan de rand van de Karoo. Het is weer warm, zo tussen de 30 en 33 graden. We hebben voor Willowmore gekozen, omdat dit een mooi uitgangspunt is voor een bezoek aan Baviaanskloof, een gebied waar we eerder nog niet zijn geweest. We zijn al om 12.00 uur bij Finchley guestfarm, waar Joanne Kroon de scepter zwaait. We kunnen al in de Cottage, en nadat ze ons geïnformeerd heeft besluiten we een deel van de middag gewoon hier te verblijven. Martien lekker rond het zwembad en Riekje binnen om zaken via het goede internet bij te werken. We lopen nog wel een rondje achter de schapenfarm.
Op zondag dus naar Baviaanskloof, om half 10 vertrek en de aanlooproute is ca. 35 km, allemaal onverharde weg, dat zal het de hele dag blijven. We rijden vervolgens ca. 45 km in de kloof en stoppen regelmatig, eerst zijn er prachtige rotsen, daarna afwisseling van rotsen, passen en dalen. Natuurlijk zien we bavianen en nog andere apen, verder schildpadden, vogels, ook kraanvogels, en de gewone dieren uit de veeteelt, want er zijn opvallend veel boeren in dit gebied. In totaal zien we vandaag, heen en weer 90 km dus, ca. 12 auto’s. Bij de Waterkloof lopen we zo’n 3 kwartier heen en weer tot we eigenlijk door het water niet verder kunnen. Een mooie dag, we zijn om half 5 weer thuis en eten weer in Willowmore. Morgen richting Addo.

• 21 Oktober 2019 - 12:05

Marie-José:

Dat ziet er echt uit als vakantie! Mooi hoor, geniet er van! En gelukkig letten jullie ook goed op de vitamientjes hahaha.

• 22 Oktober 2019 - 15:30

Jenny Hopstaken:

Wat een mooie foto’s; schitterend mooie natuur. Ook in het zwembad