Zaterdag 5 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Zaterdag 5 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

05 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag gaan we onderweg van Kaapstad naar Hermanus. Stralend weer vandaag, de wolken rond de Tafelberg zijn vanmorgen weer geheel opgelost. Eerst gaan we nog even de stad in, de markten zijn altijd prachtig. Om 13.00 uur zijn we in Somerset West, waar 2 townships zijn. Op de tweede wonen de pleegkinderen van Martje: Tando en Jamey-Lee. Vanaf hun vroege jeugd hebben Ricus ( de overleden man van Martje) en Martje de kinderen ondersteund. Ze zijn nu beiden bezig een bedrijfje op te zetten, de een in verkoop van gebruikte designkleding, de ander wil een webshop opzetten. Martje en Herman geven normaal van afstand advies, goed om elkaar weer te zien en te ervaren hoe moeilijk het is om daadwerkelijk iets te realiseren. Leuke gesprekken. Daarna naar Hermanus., voor ons ook een zeer bekende plaats omdat Ricus en Martje hier 15 jaar hebben gewoond. We lopen nog even naar de zee, we spotten al wat ruggen van walvissen. Morgen, op zondag, een drukke dag.