Vrijdag 11 en zaterdag 12 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Vrijdag 11 en zaterdag 12 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Vrijdag 11 en zaterdag 12 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

12 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We vertrekken uit Barrydale, na een laatste gesprek met Herman, een van de leiders van Net Vir Pret. Hij wilde ons zijn huis laten zien ( en vooral wat er nog allemaal moet gebeuren), want denk niet dat hij als werkende zomaar alles kan betalen. We gaan naar Montagu, waar we in het kader van de SPZA geen gesprekken of bezoeken hebben. Vrijdag is betaaldag, grote drommen voor de betaalautomaten en de drankstores. Verderop verblijven wij in hotel Victoria, een hemelsbreed verschil. In de middag gaan Riekje en ik naar Avalon Hot Springs. Een mooi buitenverblijf met baden tussen de 25 en 35 graden. Hier overigens wel ook veel zwarte families, duidelijk een goede middenklasse. Riekje praat met andere Nederlanders, op vakantie, gevolg is dat we vandaag een heel mooie trail lopen vanaf de Hot Springs door de bergen richting Montagu. Ook ‘ s middags lopen en rijden we nog langs een paar mooie plekken in en rond de stad. Het is mooi weer, wel een behoorlijk windje. Herman en Martje blijven vandaag in de stad en hebben gewoon een eigen programma. Straks weer lekker eten met z’n vieren en morgen naar Stellenbosch.