Dinsdag 15 en woensdag 16 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 en woensdag 16 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Riekje en Martien Vries - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 en woensdag 16 oktober

Blijf op de hoogte en volg Riekje en Martien

16 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op dinsdagmorgen nemen we afscheid van onze reisgenoten van de eerste 2 weken, Martje en Herman, het was weer erg gezellig en nuttig. Zij brengen nog een dag door met Tando en Jamy-Lee en gaan daarna naar Kaapstad voor hun terugvlucht. Wij vertrekken om half 10 naar De Hoop Nature Reserve. We zijn daar 2 dagen, we zijn daar al 2 keer eerder geweest, maar toen steeds als een dagtrip vanuit Swellendam. We hebben via Riksja Travel de accommodatie geboekt, inclusief diner en ontbijt. Het is prima!
In het park zien we “onze big 5,6 of 7” : bontebok, eland, zebra, struisvogel, pelikaan en flamingo en uiteindelijk ook de walvissen. We lopen vandaag weer een paar km langs de kust en terug en op het eind zien we de walvissen, wel behoorlijk ver weg, maar met het grote fototoestel was er wel wat van te maken. Verder erg genieten van de witte zandduinen. Fijn ook om in dit park gewoon te kunnen lopen, de bontebokken en struisvogels trekken zich niets aan van de toeristen. Het is ook lekker druk, mooie accommodatie en uitstekend gegeten. Nu op naar Oudshoorn...

• 17 Oktober 2019 - 17:17

Hans:

M+R in Kaapstad, Zuid Africa
    In townships voor de SPZA
    Zien in de verte wal-vissen
    Zien talenten; kunnen zich niet vergissen
    In de schone droom van Man-Dé-Lá